fredag 10 juli 2015

Jag gillar det inte...

Så har den kommit igen, den där tiden på året som jag verkligen tycker illa om. Det är en tid som många tycker är spännande, men som jag bara tycker är jobbig och som gör mig orolig i själen.

Det snackas en massa från folk som vet och folk som inte vet ett dugg. Det startas massor av rykten och man vet inte riktigt vad och vem man kan lita på. Onödig oro blandas med falska förhoppningar.

Människor man lärt sig tycka om, som har hunnit börja betyda något för en försvinner iväg mot nya mål, ofta utan att ens hinna ta farväl ordentligt. Samtidigt dyker nya människor upp för att försöka ta deras plats, människor som man ska lära känna på nåt sätt och försöka ta till sitt hjärta.

Det kallas silly season. Det har alltid varit småjobbigt men det här året är det, inte helt oväntat, rena karusellen kring MFF. Jag vet att det tillhör den moderna fotbollen. Jag vet att det är oundvikligt att det blir såhär när ett svenskt lag lyckas så bra som MFF gjorde i fjol. Jag vet att det är klubben, laget, inte individerna som är det viktigaste. Jag vet att man måste acceptera att det är så här det ser ut.

Jag accepterar det, men ingen kan tvinga mig att gilla det.

#jaghatarsillyseason

Inga kommentarer: